Náklady na elektromobil

Náklady na provoz a údržbu elektromobilu

Elektromobily sú v súčasnosti viac a viac populárna téma, vo svete už ich jazdí milióny a s najväčšou pravdepodobnosťou jednou úplne nahradí automobily so spaľovacím motorom, najmä preto, že spaľovanie ropy v dnešnom meradle je dlhodobo neudržateľné. Prevádzka elektromobilu sa ale oplatí už dnes.

 

MENŠIE PORUCHOVOSŤ

Spotrebné komponenty, ako sú sviečky, palivové filtre, olej ... typické pre spaľovacie motory, je nutné pravidelne kontrolovať a meniť. Tomuto sa ale u elektromotora úplne vyhnete, pretože tieto súčiastky jednoducho neobsahuje.

Elektromotor je celkovo efektívnejšie ako motor spaľovací a tým aj menej poruchový, má o poznanie vyššiu životnosť, pretože nie sú, na rozdiel od spaľovacích, vystavované vysokým tlakom, trenie a teplotám.

Ďalším komponentom, ktorý vás u elektroáut nebude zaťažovať je výfukový systém a logicky nebudete podstupovať ani merania emisií. Brzdy a brzdová kvapalina majú u elektromobilu výrazne vyššiu životnosť, ako u auta so spaľovacím motorom, pretože väčšina brzdného výkonu je menená späť na energiu do batérií, čo dodatočne zvyšuje dojazd a efektivitu elektromobilu.

 

LACNÁ PREVÁDZKA

Elektrovůz máte možnosť "natankovať" doma, elektrickým prúdom, ktorý platíte podľa vlastného tarifu. Ak môžete využiť na nabíjanie tzv. Nočný prúd, môžete sa dostať až na hranicu 1,5 Eura / 100 km.

Pri priemernej sadzbe vychádza cena prevádzky cca 2 Eura pri porovnanie s pevnými pohonnými hmotami je v tabuľke nižšie.

 

 

ELEKTROMOTOR

SPAĽOVACIE MOTOR

SPOTREBA 100 KM

15 kWh (el.energie)

8 l (natural 95)

CENA / JEDNOTKA

0,13 Euro / kWh

1,1 Euro / l

CENA / 100 KM

1,95 Eura

8 Euro

 

 

 

 

 

 

Samozrejme je tu aj možnosť jazdiť úplne zadarmo. Môžete napríklad vlastniť solárne panely s akumulačným systémom energie, ktorý sa najviac oplatí práve v kombinácii s elektromobilom, pretože vyrobená energia ide takto efektívne ukladať a využívať.

 

BATÉRIE

Jedná sa o najdrahšie a tiež najdôležitejšie časť celého elektromobilu. Dobrou správou ale je, že posledná dekáda užívanie elektromobilov spoľahlivo a v praxi dokázala, že nie je dôvod sa obávať jej rýchle degradácie a nutnosti jej predčasné výmeny. Skúsenosti väčšiny elektromobilistů preukázali, že batériu s vypělými systémy pre riadenie nabíjania a prevádzky batérie, dokážu batériu uchovať na 90% pôvodnej kapacity aj po 200 000 km. Veľa ľudí bez informácií a praktických skúseností z odboru šíri názor, že batérie, ktoré tvoria podstatnú časť ceny vozidla, bude nutné po niekoľkých rokoch meniť. Samozrejme, sú ojedinelé prípady, keď vplyvom defektu pri výrobe batérie či poruchy, tento jav nastal, pričom veríme, že seriózny výrobca, svojho zákazníka nenechá v štichu a problém vyrieši.

 

POISTKA

Pre elektromobily platí najnižšia sadzba povinného ručenia (variant pre vozidlá s obsahom nad 1000 ccm)

Náklady na prevádzku a údržbu elektromobilu sú teda podstatne nižšie, než náklady u bežného automobilu na fosílne palivá, ako ste sa mohli dočítať vyššie. Podľa testov konkrétnych vozidiel ide dokonca až o desaťnásobne nižšiu cenu za prevádzku elektromobilu oproti automobilu so spaľovacím motorom. (Súčtom cien paliva, prevádzkových kvapalín, náhradných dielov a servisu)

Samozrejme je cena porovnateľné triedy automobilu so spaľovacím motorom nižšie a pre niektoré nerieši problém každodenného dochádzania na veľké vzdialenosti, jedná sa ale o novú technológiu, ktorá vás uvedie do fantastického sveta elektromobility, kde vám za mierne prispôsobenie, ponúka veľkú pridanú hodnotu nielen bez hluku a výfukových splodín.

ZÁKLADY ELEKTROMOBILITY

Prihlásenie

Táto stránka používa cookies. Viac info